כל כלי העבודה לאנשי מקצוע ופרטיים
על כל קניה מעל 300 ש"ח קבלו משלוח חינם עד הבית
תפריט

הכנת הגינה לעונת האביב

עונת האביב היא חגיגה אמיתית ועליזה לגינה. הכל מתחדש ופורח, מלא חיים וצבעים.
זה הזמן להיערך לעונה נפלאה זו, ולהכין את הגינה בהתאם על מנת שאכן תהיה במיטבה.
כיצד נעשה זאת? קבלו כמה רעיונות וטיפים חשובים שיעשו את כל ההבדל.

ניקוי הגינה

עונת החורף יפהפייה ומלאת קסם, ועם זאת היא מותירה לא מעט עבודה בגינה. התחילו בניקוש נמרץ ויסודי של עשביית החורף הרבה, ולאחר מכן פזרו חומר ייעודי למניעת נביטת עשב עתידית. חומר זה מגיע בשתי תצורות המיועדות לשטחי גינה שונים: ריסוס המיועד למקומות פתוחים, וגרגירים המיועדים לערוגות המכילות צמחייה. מבחינת תזמון, מומלץ מאוד לבצע זאת בימי הגשם האחרונים, מאחר ונדרשים מים בכדי להפעיל את החומרים מונעי הנביטה.

בדיקה וכוונון של מערכת ההשקיה‎

בעונת החורף איננו משקים את הגינה בדרך כלל, או לפחות משתדלים שלא. כעת, יש לשוב ולהשקותה, אך חשוב לדאוג לעשות זאת באופן סדור ובשלבים.
הזמן החולף בין מערכת גשמים אחת למערכת הגשמים הבאה אחריה הולך ומתארך, ולכן יש לשוב לדאוג להשקות את הגינה בהדרגה ובאופן עקבי ומבוקר. זה הזמן לערוך בדיקה וכוונון למערכות ההשקיה אשר ברשותכם ולוודא שהן עובדות היטב. התחילו מבדיקה ידנית, אשר תוודא את תקינותן של הטפטפות. הניחו להן לפעול מספר דקות על מנת לוודא שהן עובדות כנדרש. מבחינת תדירות ההשקיה, כדאי להתחיל בהשקיה חד שבועית של הדשא, ואט אט, עם עליית הטמפרטורות, מומלץ להשקות בין שלוש לארבע פעמים בשבוע. המרווח בין זמני ההשקיה תלוי כמובן גם בסוג הקרקע. השקיה מסודרת תסייע ללבלוב פרחי החורף להימשך תקופה נוספת. על מנת לשמור על גינה שמחה ומרשימה עם פריחה רציפה גם לאחר שתסתיים פריחת החורף, נדאג לשתילה עונתית.

טיפול במדשאה

יש לאוורר ולדלל את המדשאה. לשם כך תצטרכו קלשון, מגרפה ומכונה מכנית או לחילופין מכונה ידנית.
במידה ובגינתכם דשא סינתטי, השתמשו במפוח, אשר הנו פתרון מושלם, ידידותי ואפקטיבי במיוחד לטיפול בנשורת העלים שהצטברה באזורי הגינה השונים.

גיזום ענפים
גזמו ונקו ענפים יבשים וענפים שנפגעו ונשברו כתוצאה ממזג האוויר החורפי הסוער. על ידי כך תעודדו צמיחה חדשה ורעננה. שימו לב שאת העצים והשיחים הרגישים לקור מומלץ לגזום רק עם התייצבות מזג האוויר ובחלוף הקרה.

שתילה עונתית
בוא האביב מהווה הזדמנות מצוינת לשתול שיחים, ורדים, עצי נוי ופרי, וכן צמחים רב עונתיים אשר פריחתם מתרחשת באביב: גרמית, סקיבולה, גיירדיה ועוד.
גם שתילת גפנים תהיה רעיון מצוין, וצמחי תבלין כנענע או גרניום לימוני, אותם חשוב מאוד לשתול בנפרד מאחר ומדובר בצמחים שתלטניים ביותר.
מדובר בתקופה האידאלית לשתילה בגינה, שכן ריבוי שעות האור והתחממות המדורגת מיטיבים מאוד עם הצמחייה. קשטו את הגינה בשפע גוונים, ניחוחות וצבעים מרהיבים.

לקוחות יקרים, לאור המצב הביטחוני, ייתכנו עיכובים בהגעת המשלוחים ליעדם.
איתכם לאורך כל התקופה.
ביחד ננצח! 🇮🇱

[]
X