כל כלי העבודה לאנשי מקצוע ופרטיים
על כל קניה מעל 300 ש"ח קבלו משלוח חינם עד הבית
תפריט

שיטות הריתוך השונות ברתכת

בשוק קיים מגוון רחב של רתכות הפועלות בשיטות שונות. חשוב להתאים את סוג הרתכת לשימוש הנדרש.

הרתכת מחברת בין שני גופי מתכת והופכת את שני הגופים למקשה אחת. תהליך הריתוך דורש ידע מקצועי, מיומנות והקפדה על כללי הבטיחות.

יש ארבעה סוגים שונים של שיטות ריתוך:

MIG/CO2 – שיטת הריתוך המומלצת והמתקדמת כיום. בשיטה זו האלקטרודה בתוך הרתכת נשארת סטטית לאורך כל זמן השימוש. רתכת זו עושה שימוש בגז אינרטי כמו הליום או ארגון, אך ניתן לבצע גם ריתוך ללא גז.

TIG – רתכת גדולה שמיועדת בדרך כלל לשימוש תעשייתי במפעלים. מערכות אלו חזקות מאד ודורשות שלוש פאזות חשמל ווולט גבוה מאד. רתכת זו קשה יחסית לשימוש למי שאינו מומחה בתחום ולכן צריך זמן רב כדי לתרגל את השימוש בה, בגלל העבודה המשלבת בין כיוונון בשתי הידיים ולחיצה על דוושה באמצעות כף הרגל.

Acetylene – שיטה שעושה שימוש בשני בלונים – אחד מלא בחמצן ואחד בגז אצטלין. בנגיעה בין השניים נוצרת הלהבה ובאמצעותה ממיסים את מוט החומר או יוצרים את החתך הדרוש. גם במקרה הזה דרושה למידה וגם קואורדינציה. למרות העובדה שמדובר במערכת פחות מתקדמת היא זולה יותר.

ARC – ריתוך באמצעות קשת חשמלית. בשיטת ריתוך מסוג זה החשמל משמש למעשה להפקת חום. גם במקרה הזה יש צורך בהדרכה וידע כדי להשתמש במערכת ולוקח זמן להתרגל לכך. צריך לתאם את מהירות היד לאורך המשתנה של האלקטרודה.

בשיטת ריתוך זאת, הרתכת האלקטרונית היא הפפולרית ביותר בזכות משקלה הנמוך וקלות השימוש. כשבוחרים רתכת חשוב גם להתחשב במשך הזמן שנרצה להשתמש בה ללא הפסקות. ברתכות זולות, הרתכת תזדקק למנוחה בפרקי זמן ארוכים בין ריתוך לריתוך. ככל שהרתכת איכותית יותר, פרק זמן זה מתקצר.

ככל שההספק של הרתכת האלקטרונית גדול יותר, ניתן להשתמש בה לריתוך עם מגוון רחב יותר של סוגים של אלקטרודות.

יש מגוון רחב של סוגים של אלקטרודות למשימות שונות. האלקטרודות הנפוצות הן בעיקר של חברת זיקה הישראלית. גודל האלקטרודה הנדרש תלוי בגודל וסוג הריתוך הנדרש. לרוב הריתוכים הפשוטים, משתמשים באלקטרודה בקוטר 2.50 מ”מ שלה מתאימות רוב הרתכות הפשוטות. כאשר נדרשים לרתך עם אלקטרודה 3.25 מ”מ או יותר, רוב הרתכות הזולות לא יעמדו במשימה הזאת.

במסכות ריתוך, הדגמים הפופולרים הן מסיכת ראש ריתוך פשוטה ומסיכת ריתוך אלקטרונית. היתרון של המסיכה האלקטרונית שהזכוכית שלה שקופה כל עוד לא מרתכים. עם התחלת הריתוך, המסיכה מתכהה ומגינה על העניים. במסיכת ראש הפשוטה הזכוכית כהה דבר המחייב להרים ולהוריד אותה בכל פעם שמתחילים או מפסיקים לרתך.

יש מגוון אביזרים נילווים כגון כפפות ריתוך, סינר ריתוך, פטיש שלאקה (לניקוי אחרי הריתוך) ועוד.

חשוב לבחור רתכת איכותית ולקבל את כל האינפורמציה וההדרכה לגבי השימוש בכלי.

לקבלת יעוץ מקצועי בחינם אתם מוזמנים להתקשר לטלפון: 08-6280998

או באתר שלנו בכתובת: www.Birgei-Hadarom.co.il

לקוחות יקרים, לאור המצב הביטחוני, ייתכנו עיכובים בהגעת המשלוחים ליעדם.
איתכם לאורך כל התקופה.
ביחד ננצח! 🇮🇱

[]
X