כל כלי העבודה לאנשי מקצוע ופרטיים
על כל קניה מעל 300 ש"ח קבלו משלוח חינם עד הבית
תפריט

הכנת הגינה לחורף

החורף כבר מעבר לפינה- זה הזמן להכין את הגינה

שעון החורף כבר כאן, ואיתו גם החורף עצמו. תזמון מושלם להתחיל לעבוד על הגרסה החורפית של הגינה הביתית שלכם.

חשוב מאוד לדאוג להכין את הגינה לימים הגשומים, וכן להקפיד על תחזוקה שוטפת וטיפוח הגינה גם בימי החורף. ישנן מספר פעולות שמומלץ ביותר לבצע בתקופה זו:

 

גיזום

לקראת החורף, מומלץ ביותר לגזום את ענפי העצים ולדלל אותם (מומלץ להיעזר במזמרה או מסור שרשרת), זאת על מנת לאפשר את צמיחתם המחודשת, וגם מטעמי בטיחות- על מנת שלא יקרסו בגשמים ובסערות. גם צמחים יש לגזום, בכדי לנקותם ולהכינם לקראת פריחתם הסתווית.

 

טיפול

כדי לחזק את השתילים, דאגו לקטום את הצעירים העונתיים שבהם. כך ייווצר שפע של ענפי פריחה.

 

השקיה

כידוע, החורף בישראל אינו גשום במיוחד ולכן יש להקפיד להשקות את הגינה גם בעונה זו. כמובן שלא באותה תדירות בה אתם נוהגים להשקות את הגינה בקיץ, וסביב ימים גשומים אין צורך להשקות.

אתם יכולים למצוא מגוון של מוצרי השקיה באתר.

 

ניקוז

ודאו שהניקוז בגינתכם תקין ולא מופרע, על מנת שזרימתם של מי הגשמים תוכל להתנהל בחופשיות ולא תגרום לנזקים בגינה. על מנת להימנע ממצבור גשמים ומהיווצרות בוץ בגינה, ניתן להשתמש באדמת חמרה, או לחילופין לחפור כמה בורות ניקוז נסתרים מן העין בנקודות שעשויות להיות בעייתיות. מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע בעניין מיקומם של הבורות והטיפול בהם.‎

 

נקיון

יש לנקות את העלים היבשים על מנת להימנע ממראה מוזנח של הגינה. ניתן להיעזר במפוחי עלים, שייעלו את הפעולה ויקלו עליכם בתחזוקה השוטפת של הגינה.

 

בטיחות

שיחים גבוהים ועצים צעירים יש לחזק על ידי סמוכות. עצים ושיחים הנוטים להישבר בעת מזג אוויר סוער יש לגזום. שימו לב במיוחד לענפים שעשויים להפריע לחוטי חשמל ותקשורת, דודי שמש, גגות וכדומה.

 

דישון ודשא

כדאי לדשן את הגינה לקראת החורף, בכדי להזין את הצמחייה לקראת ״שנת החורף״. כאשר הטמפרטורות נמוכות- יש להפסיק לדשן ולשוב בהדרגה עם בוא האביב. את הקומפוסט מומלץ לפזר ברחבי הגינה כולה: על הדשא, על השיחים, העצים וכו׳.

 

כיסוח

יש להמשיך לכסח את הדשא כל עוד הוא צומח, רצוי להיעזר במכסחת דשא, אך לא להפריז ולהקפיד לשמור על גובהו, על מנת ששורשיו לא ייחשפו לרוחות.

 

שתילה

זה הזמן לקולקציית שתילים חדשה, אשר תוסיף חן ויופי רב לגינה. שימו לב שהשתילים שאתם בוחרים אינם רגישים לקור. קחו את האת חפירה שלכם והנה כמה דוגמאות לשתילים שבהחלט יתאימו לעונה: לוונדר, גרניום, מרווה, אמנון ותמר, ציפורני חתול, לוע – ארי וכו׳. גם צמחי בצל ופקעת יתאימו מאוד לעונה: כלניות יפהפיות, נרקיסים אציליים, נוריות שמחות, פעמוני גשם קסומים ועוד ועוד.

 

וכעת נותר ליהנות מהגינה החורפית המרהיבה שיצרתם, מהצבעים החמים, מהאוויר הקריר והמרענן, מהשלכת הרומנטית ומהפריחה החורפית המלבבת.

שיהיה לכם חורף גשום, מלבלב ומאושר.

לקוחות יקרים, לאור המצב הביטחוני, ייתכנו עיכובים בהגעת המשלוחים ליעדם.
איתכם לאורך כל התקופה.
ביחד ננצח! 🇮🇱

[]
X